Tomt hus

I tisdags åkte våra engelska släktingar hem och jag var jätteledsen när de åkte. Det kändes verkligen som om vår familj blev större när de var här och blev mindre när de åkte. Visst blev livet mycket annorlunda när de var här, men det blev annorlunda på ett bra sätt. Snyft. Det är synd att de bor så långt bort.
Jag funderar seriöst på att flytta till England för att plugga där. Engelska kanske? Engelsk litteratur? Creative writing? Vet inte om jag skulle kunna ta med mig vovven dock... Hon är också min familj.

Men man kan ju alltid åka och hälsa på. Bäst att börja spara pengar till en resa redan nu.

Kommentarer
Postat av: Bodil

Inte flytta så långt bort... men det är klart att Pinto skulle kunna följa med om du skulle välja att flytta. Sånt löser sig alltid.



Även om jag bara hälsade på 2 gånger under släktens vistelse (visserligen inte min släkt egentligen, men ändå...) så håller jag med om att det var väldigt familjärt och gemytligt under deras vistelse hos er. Det kändes äkta på något sätt. Jag förstår att det blev tomt när de åkte och att du saknar dem. Och lillkillen fick tom mig att känna att det skulle vara skoj med barn en dag! Och det vill inte säga lite... =) Kram

2009-09-13 @ 16:07:42
URL: http://niagaras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0