Ledig vecka att fylla med saker

Nu har jag jobbat i sammanlagt 11 dagar. Tjoflöjt! Den kommande veckan ska jag dock inte jobba någonting vad jag vet. Men det är nästan lite skönt för vi ska få utlandsgäster på torsdag och ska därför ägna veckan till att städa och göra i ordning. Det är släktingar ifrån England som kommer på besök och det ska bli jättespännande tycker jag! Vi träffar ju dem så sällan så då blir varje besök speciellt. Det blir annorlunda också att gå från två till fem personer i huset, men vi bor ju stort så det blir nog ingen fara.

Denna lediga vecka tänkte jag också försöka ägna till att uträtta lite saker, ni vet sådana där saker som man hela tiden tänker att man ska göra men som man aldrig tar sig tid till att göra. Städa, sortera in kort i fotoalbum, läsa ut min bok osv. Och skriva! Jag har faktiskt skrivit en hel sida nu på min bästsäljande debutroman! Det gäller bara att komma igång, få till en rutin att skriva varje dag.

Så: uträtta saker. Det är vad jag ska ägna mig åt de närmsta dagarna. Lycka till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0