Vårdcentralen

På Vårdcentralen får man betala innan man ens har hunnit träffa någon läkare! Så värst dyrt var det väl i och för sig inte.
Anledningen till att jag var där är att min mage fortfarande inte är helt bra. Läkaren klämde lite på den (magen alltså) men kunde inte känna något fel. Lite fett, men bra muskulatur, sa han. Inte undra på att det är lite fett förresten, den senaste månaden har jag gått ner cirka 3-4 kilo. Hur som helst måste jag komma tillbaka för att ta prover. Jag kunde inte göra de idag eftersom de måste göras på fastande mage. Nu råkade jag också säga att jag kan jobba måndag till onsdag i nästa vecka så jag får se när jag kan ta mig dit igen. Suck, det vore ju skönt att få svar så fort som möjligt.

Min moster kom förresten som en räddande ängel och var hundvakt medan jag var på vårdcentralen. Hon kan absolut vara ensam hemma, men det åskade på förmiddan och hon blev så rädd att jag inte hade haft hjärta att lämna henne. Nu blev det bra i alla fall och förhoppningsvis får jag i sinom tid svar på det stora mag-mysteriet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0