Arbetsintervju

Ytterligare ett inlägg ska jag väl kunna klämma ur mig innan dagen är slut.

Jag ska på anställningsintervju imorgon! Det är ett sommarjobb i en butik i Farsta Centrum. Det vore så himla skönt med ett jobb! Nu har jag ju precis fyllt år och fått lite födelsedagspengar, men de tar nog snart slut... Att få tjäna lite egna pengar, det vore något. Håll tummarna för mig klockan tre i morgon!

På förmiddan ska jag också till Södertälje på en rekryteringsträff. Jag har bara varit på en sådan förut och det var inget vidare. Fick sitta och vänta i cirka 50 minuter, sedan fick jag komma in och efter ett par "berätta om dig själv"-frågor frågar han mig om jag har någon erfarenhet.

Nej, det har jag inte.

Tack och hej, gå och dö.

Då var jag arg för att jag offrat på mycket tid på att åka dit och sitta och vänta. Men jobbet i morgon verkar lite mer lovande, så rekryteringsträffarna får en till chans utav mig.

Jag vill så gärna ha ett jobb. Ska göra mitt bästa på intervjuerna i morgon.

Men nu är jag trött. Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0