Försent.

Vid halv två-tiden klev jag in i dataspelsbutiken för att söka detta jobb som jag är som klippt och skuren för och får höra att den ansvarige inte kan träffas för tillfället eftersom han sitter och intervjuar en person. Hela dagen är han fullbokad men jag är välkommen att lämna in mitt CV i alla fall och om jag är intressant kommer jag att bli kontaktad. Förmodligen bestämmer han sig redan idag.

Han har inte ringt.

Tänk, jag måste ha sökt den här tjänsten mindre än 24 timmar efter att den kom upp på Platsbanken och ändå är jag försent ute. Annonsen är nu borta men jag har ändå tagit reda på butikens telefonnummer och tänker ringa imorgon. Kunde jag skulle jag besöka butiken igen men, hur otroligt det än låter, så ska jag faktiskt på en arbetsintervju imorgon klockan 10. Sedan ska jag hjälpa till på dagis och jag tycker det blir lite sent att inte komma dit förrän sent på eftermiddan.
Arbetsintervjun jag ska på är för ett bemanningsföretag, så det är ingen speciell tjänst jag är aktuell för. Men det är en chans i alla fall.

Så intervju, ringa, dagis är morgondagens program. Och så fyller mamsen år också, så det blir middag på kvällen hemma hos henne.

Jag förstår inte hur jag lyckats bli så upptagen på senaste tiden... Men hellre det än att bara gå sysslolös!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0