Septembernytt

Nu har jag varit så dålig på att uppdatera bloggen att det är pinsamt. Men det har varit så stressigt de senaste två-tre veckorna. Först var jag sjuk och så började plugget med hur mycket att läsa som helst, sen har det fortsatt så plus att vi har städat och röjt som galningar i huset inför fotograferingen eftersom vi ska sälja huset. Dessutom har jag engagerat mig i studentkåren och hjälper, från och med idag, till i deras andrahandsbokhandel. Det blir väl kanske bara ett par-tre timmar i veckan, men jag kände att jag kunde behöva engagera mig lite och träffa lite människor. 

Några lägenheter har jag dock haft tid att titta på. Två har vi bjudit på men några andra dumma människor har bjudit över. Jag längtar efter något eget!

Jag fick minst sagt världens chock när jag insåg hur mycket plugg det är. Men nu har chocken lagt sig och jag börjar förstå vad det hela handlar om (tror jag) och det är ju faktiskt riktigt intressant. Den här veckan läser vi dessutom romaner (tack gud!) istället för teoretiska akademiska texter. Svält av Knut Hamsun är jag redan klar med (rekommenderas!) och nu läser jag Röda Rummet av August Strindberg. Riktigt inspirerad av dessa författare känner jag mig. Synd bara att jag aldrig hinner skriva... Nåja, man får ta sig tid!

Hejdå för nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0