2010

På order av kompis M-L ska jag försöka börja blogga mer. Försöka går ju, höhö. Men det känns lite trist eftersom det inte är så många som läser bloggen, och än mindre som kommenterar. M-L gjorde i och för sig en bra poäng då hon sa att jag ju inte direkt gör någon reklam för bloggen. Det är sant. Får fundera på det.

Jag kan i alla fall meddela att mitt nyårslöfte är att skriva minst en kvart om dagen på min bok. Hittills ligger jag fyra dagar efter, alltså en timme. Menmen. Jag kommer väl ikapp någon dag. Det viktiga är att den tiden jag faktiskt har skrivit har gett resultatet att jag nu kommit drygt fem sidor på väg! Hm, det låter inte så mycket nu när jag skriver det, men jag känner mig lite stolt i alla fall.

Jag tror inte att jag vill lära Estetik B nu i vår. Men jag vet inte. Dessutom har jag ingen aning om vad jag skulle göra istället. Men jag vet vad jag vill göra och det är följande (i prioritetsordning):

1. Gå Skeppsholmens skrivarlinje.
2. Läsa Kreativt skrivande A.
3. Läsa Litteraturvetenskap.

Tyvärr är dessa utbildningar inte tillgängliga förrän i höst! Stånk!

Jag vill göra något som jag vill göra. Estetik får mig att känna mig korkad. Jag fick G- på mitt senaste PM och känner mig som en sopa.

Hejdå.


Kommentarer
Postat av: M-L

Okej, nu kommenterar jag. stolt

Det är inte du som är en sopa, utan kursen du läser. PUNKT!

Och du kan ju alltid leta mer jobb så kan du skippa att plugg denna termin med det nya extrajobbet behöver du kanske 20 timmar till i veckan för att gå runt.

Sen får vi jobba på reklamdelen :)



Sköt om dig Siss!

2010-01-09 @ 20:53:17
Postat av: Elin

Haha, ja det är nog estetik som är sopor :)

Jag har ju sökt till historia A nu i vår, men vet inte än om jag kommit in. Får se vad som händer. Söka jobb är ju aldrig fel.

Men när ska du börja blogga då? :P

2010-01-10 @ 12:25:44
Postat av: M-L

Jag jobbar på det ;)

2010-01-10 @ 13:40:07
Postat av: Bodil

Jag läser! Ska dock kommentera mer! Har missat att läsa bloggar över huvud taget under en period men nu vill jag veta vad som händer i min älskade systers liv! Skogspromenad snart? Stor kram!

2010-01-19 @ 22:53:28
URL: http://bodilsminicirkus.blogg.se/
Postat av: Elin

Oh, en till läsare! Kul!

Jag är för det mesta tillgänglig för allehanda skogspromenader så det är bara att slå en pling :)

2010-01-22 @ 14:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0