Upprop

Idag var jag på uppropet till Historia A. Jag upptäckte att en tjej från estetiken också bytt till historia så det är kul att jag känner någon. Uppropet i sig var inte så spännande men utanför klassrummet utspelade sig riktig vardagsdramatik! Jag såg när jag skulle till klassrummet att det låg en tjej avsvimmad på govlet precis utanför. Det var fyra-fem tjejer som satt runt henne så jag kunde inte se henne ordentligt (och ville inte direkt tränga mig på) men av en lärare som uppenbarligen hade 112 på linjen fick jag höra att hon inte andades och att hon var alldeles blå i ansiktet. Det kändes jätteläskigt och helt plötsligt började en av tjejerna göra hjärt- och lungräddning. Jag kände att jag nog var överflödig och att jag knappast kunde bidra med någon hjälp, men det kändes ändå hemskt att bara gå förbi och in i klassrummet.
Då uppropet var över var det tomt utanför klassrummet så jag antar att ambulansen kom och hämtade henne. Men usch, vad läskigt det kändes! Jag hoppas verkligen att allt ordnade sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0