Ett, tu... tre?

Igår blev det strömavbrott hemma hos A och gud vad man inser hur beroende man är av el! Kylen och frysen lade av, inga lampor, inget internet. Vi kunde inte laga varken lunch eller middag eftersom spisen och mikron inte fungerade. Jag satt och pluggade vid datorn och såg hur batterinivån sjönk alltmer, samma sak med mobilen.

För att trösta oss lite gick vi ut och åt middag på kvällen. Nu kommer det kalasiga i historien: på väg hem passerar vi en bankomat som piper.

'Kolla!' säger A.

I bankomaten satt en 50-zloty-lapp. Tjoho! Det var ju som att bankomaten ropade på oss: "Hit! ... Titta hit! ... Här! ..."

(Det var ingen i närheten så vi kunde omöjligt hitta ägaren till pengarna vilket gör det till icke-stöld)

Sedan när vi kommer hem: strömmen är tillbaka!

Eftersom alla goda ting är tre förväntar jag mig nu att något helt fantastiskt ska hända idag.

Jag väntar med spänning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0