Göteborgs landsarkiv

Igår åkte jag och A (som jag lurat med mig) till Göteborg för att besöka landsarkivet där. Jag ville leta lite material till min uppsats.

Vi tog en buss och klev av mitt i ett smällkallt industriområde. Det var bara skumma byggnader och i princip folktomt. Misströsta gjorde vi dock ej utan började knalla. Vi hittade rätt gata, men det vara bara skumma industribyggnader överallt. Till slut såg vi skylten:


Hurra! Det såg ganska skumt ut fortfarande och ännu skummare då vi passerat grindarna och hittade ingången:


Skumt! "Ring på porttelefonen" stod det på en lapp. Vi gjorde så och blev insläppta. Det var inte lika skumt där inne, men det kändes riktigt märkligt på vägen dit!

Nu hoppas jag bara att jag kan få ett definitivt "ja" från min lärare att jag får skriva om mitt ämne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0