I skrivande tider

Jag har skrivit klart artikeln om missionärsbarnen, den jag baserat på min b-uppsats. När jag precis blev klar med den insåg jag att jag egentligen inte vet vilken typ av artikel som min lärare menade att jag kunde skriva. Jag skrev den som en populärvetenskaplig artikel, men han kanske menade att den skulle vara rent vetenskaplig. För att reda ut saken mejlade jag till honom för att fråga och han gav mig det märkliga svaret: "Jag funderar. Återkommer.". Men om han nu föreslagit att jag kunde skriva om uppsatsen till en artikel då måste han väl ha haft något i åtanke? Jag misstänker att han kanske bara sa så för att trösta mig för att jag bara fick G.
Hur som helst. Det är säkert inte särskilt stor chans att min artikel blir publicerad, hur jag än skriver den, men det är ändå kul att försöka. Hur som helst lägger jag artikeln åt sidan medan jag väntar på ett vettigare svar.

Till nästa projekt: Häromdan blev jag så sugen på att börja skriva en essä. Först var jag dock tvungen att ta reda på vad en essä är, för att veta om det verkligen var det jag ville skriva, och jag hittade denna underbara definition från NE:

essä, essay, uppsats eller artikel där en författare diskuterar ett ämne på ett personligt sätt och gärna med ett elegant språk.

Haha, vi får se om jag lyckas!

Efter att artikeln och essän är färdiga är planen att jag ska ta itu med ett större projekt. Jag kommer verkligen sakna den här tiden: nästan inget plugg den här veckan och en massa tid till tänkande, skrivande och kreativitet! Kan inte alla veckor vara som den som var?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0