Numera publicerad författare!

Rubriken låter kanske lite överdriven, men detta är i alla fall vad som hände:

I DN's kulturdel har de en sida som heter Namn och Nytt där de brukar ha små roliga nyheter, kåserier, dagsverser och annat skojigt. Ofta har de åtminstone ett tema där de uppmanar folk att skicka in text, bilder och/eller historier. De har ett tema nu som de kallar för "Sommarkryp" och i början på förra veckan bestämde jag mig för att knåpa ihop en liten text med tillhörande bild och skicka in, vilket jag också gjorde.
Varje morgon hoppades jag på att få se min skapelse i tidningen, men ack, de verkade inte ha sett storheten i mitt verk. I söndags gav jag upp hoppet, men så igår... jag trodde inte mina ögon! Där var min bild och min lilla dikt! Resten av dagen gick jag runt och flinade. Det kändes verkligen jätteroligt!

Teckningen (som egentligen inte var så bra) får ni inte se, men här är dikten (som av DN-människorna fick den fyndiga titeln "Skyfall"):

En stor fet larv föll ned från skyn
och landade i mitt hår
Jag skrek så att det hördes över hela byn
och fick bäras bort på bår

Ett mästerverk helt enkelt! Kanske början på en diktsamling?


Kommentarer
Postat av: Karin

Ja, det må jag säga! Stjärnstopp nästa! Eller vilket var dikt-delen?

2009-07-09 @ 22:35:21
URL: http://lingonmoster.blogspot.com
Postat av: Elin

Öh... ingen aning! Kommer inte ihåg. Skulle diktsamlingen heta Stjärnstopp? Jag är dement.

2009-07-11 @ 17:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0