Inget packande för mig idag

Tåget trasslade i morse så jag var tvungen att byta ett par gånger. Sedan råkade jag ta fel buss (eller det var rätt buss med den gick inte till rätt ställe, förvirrande) så jag blev tvungen att hoppa av och gå. Efter att ha irrat omkring ett tag i industriområdet hittade jag tillslut rätt och kom fram klockan 08:03!
Det är nu det roliga händer. Jag blir insläppt, men vadå, vi ska inte ha någon packarbetare här idag! Måste ha blivit ett missförstånd. När snubben sa detta höll jag nästan på att börja grina. Jag som gick upp tjugo i sex och har kämpat och sprungit för att komma hit! Suck, detta är nackdelen med att vara anställd genom ett bemanningsföretag, antar jag... 
Låna toaletten fick jag göra i alla fall och sedan åkte jag till dagis istället. Vilket i och för sig var bra för då slapp pappsen gå tidigare från jobbet för att hämta Pinto.

Ringde nyss till min kontaktperson och meddelade missförståndet. Hon hade varken en bra förklaring eller en bra ursäkt men troligen, troligen, ska jag ändå få jobba på onsdag som tidningsutdelare. Låter ju helt okej, men jag kommer inte att tro på det förrän jag faktiskt står där och delar ut.

Idag är det fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0