Nähä.

Suck.

Okej. Så här är det:
Nu för tiden måste man göra både uppkörningen och skriva teoriprovet på samma dag. Det visste jag.
Jag har tagit många körlektioner och dessutom gjort en utbildningskontroll vilket har visat att jag är redo för uppkörningen. Men jag får ändå inte boka tid för uppkörning eftersom jag ännu inte bevisat att jag är redo att skriva teoriprovet. Jag måste alltså skriva x antal test-teoriprov tills de tycker att jag är bra nog. Detta hade jag ingen aning om! Jag trodde att man kunde lalla med teoripluggandet själv och ta det på sitt eget ansvar att komma väl förberedd till skrivningen. Men icke.

Hur som helst satte jag mig nu för att göra detta test-teoriprov som jag fått en kod till och därför kunde göra hemma. Som jag har förstått det består provet av flera delar; A, B, C och jag vet inte hur många. Så jag gör A (59 rätt av 70!) men sen visar det sig att de pengar jag betalat in bara var för denna lilla A-del. Det var ju inte ens hela provet! Suck, så nu har ringt och bett om att få göra fler. Jag sa att jag ville ha ett paket med 10 prov, vilket jag tidigare tyckte verkade jättemycket men nu när det visat sig att man betalar del för del verkar det ju helt plötsligt ganska lagom.

Det är så här det går när man har förvirrade tanter i receptionen. Tycker det har varit dåligt med information förut också.

Och detta ska kallas ett infromationssamhälle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0