Skrivböcker

Jag erkänner - jag älskar skrivböcker! När jag går in i en bokaffär dras jag automatiskt till skrivboksavdelningen. Jag måste känna, klämma och bläddra i dem, och jag letar efter de som är vackrast. De ska ha hårda pärmar, som en bok, och de ska ge känslan av att kunna innehålla något stort. Jag tittar på omslagen och tänker mig vilka berättelser som skulle kunna skapas inom de olika pärmarna.

Jag samlar på skrivböcker. Jag har flera i min bokhylla som är helt tomma, men ack så vackra! Kanske är de löften om kommande berättelser och historier som jag ännu inte formulerat i tanken. En dag ska de plockas ner från hyllan, pärmarna öppnas och knaka lite och de tomma sidorna fyllas med handskriva ord. Finns det något vackrare, något mer magiskt, än en handskriven sida?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0