Min första bok

Då jag egentligen borde ha varit aktiv och bloggat var förra läsåret då jag gick en ettårig skrivarlinje på Skeppsholmens Folkhögskola. Den var på halvdistans vilket innebär att man var tvungen att ha rejält med diciplin för att få någonting gjort. Jag kan väl känna att jag kanske kunde ha gjort mer, men är ändå nöjd eftersom jag under det året skrev klart min första bok! Titeln blev Elise och den handlar om en ung tjej som försöker hitta sin plats i världen och växa upp. Låter inte så där jätteöverraskande och unikt när författaren själv är en ung tjej som försöker hitta sin plats i världen och växa upp? De säger ju att den första boken oftast är den mest självbiografiska. Hur som helst är jag superstolt att jag slutförde projektet även om jag inte tyckte att boken blev så bra.

Jag har dock börjat fundera på att läsa igenom den igen. Den kanske inte blev så dålig som jag trodde? Det vore ju hemskt spännande att skicka in den till något förlag, men jag vill ändå känna att den skulle ha en chans. Känns onödigt om man redan från början tror att den kommer refuseras. Slöseri på papper och bläck.

Hur som helst. "Läs igenom Elise" står nu på min neverending-attgöra-lista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0