Manuset skickat

Min skrivare gick varm igår då jag skrev ut min första bok. Nästan en hel bläckpatron gick åt, en hel massa papper samt ett kuvert för 69 kr, men sedan var det klart och jag postade manuset i morse! Jag har en känsla av att det bara är bortkastade pengar, men man vill ju försöka liksom. Jag skickade manuset till Rabén & Sjögren efter att ha kommit fram till den fruktansvärda slutsatsen att min bok nog faktiskt är en ungdomsbok. Men jag hatar ju ungdomsböcker! De är alltid så tramsiga! Men min bok kanske också är lite tramsig och i sådana fall borde den med säkerhet bli utgiven :)


Egentligen vill jag skriva fantasy och på senaste tiden har jag fått upp ögonen för science fiction. Dock känner jag inte att jag prompt måste hålla mig till en genre. Jag vill gärna testa på olika typer av historier.

Men mer om det senare. Nu måste jag ta tag i plugget! (Stånk!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0