Tips till uppsatsskrivare

Jag är fortfarande bitter på högskolan och på att läraren inte svarar på mejlet jag skickat. Medan jag väntar på svar kan jag berätta om den fantastiska bok om uppsatsarbete som jag precis har läst ut. Bland tipsen och råden som står i boken finner man:

"En vetenskaplig uppsats eller rapport ska vara välskriven."

(Whaaat? Måste den?!)

"En mening struktureras utifrån huvud- och bisatser."

(Shit, det visste inte jag!)

"Orden utgör språkets fundamentala byggstenar."

(Herregud, hur har jag klarat mig utan denna bok tidigare?)

"I en vetenskaplig framställning är det värdefullt att följa skrivspråkets regler."

(Okej, det där ska jag verkligen lägga på minnet!)

Efter att ha läst denna bok kommer uppsatsskrivandet gå som på räls!

Kommentarer
Postat av: Kuben

:)

2012-01-26 @ 19:44:36
Postat av: Bodil

Hur har du kunnat existera i tillvaron fram till nu utan denna bok??

2012-01-28 @ 11:03:10
URL: http://klaratempan.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag vet! Jag bara: shit, vilket eye opener!

2012-01-29 @ 16:28:17
URL: http://medanjagskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0