Bitter x2

1. Ingen vill ha min fina artikel om missionärer. Allt om historia sa:

"Hej
Allt om historia skriver främst om relativt känd historia. En artikel om missionärsbarn känns lite för smal för vår breda läsekrets."

Men varför heter ni Allt om historia om ni inte skriver allt om historia?! Om ni bara skriver om "känd" historia är det väl ni som är smala i ämnesvalen? Varför inte öka kunskaperna hos er läsarkrets genom att ge dem något lite mer okänt som inte alla redan känner till?

"Däremot kan jag tänka mig att den möjligen kan vara intressant för vår systertidning Populär Historia..."

Tack, de har redan sagt nej.


2. Man får inte välja ämne själv på c-uppsatsen! Och detta är tydligen nytt för denna termin, tack så mycket. Läraren rabblade på om hur många som aldrig blir klara med c-uppsatsen och hur vi på det här sättet kommer att ha en närmare kontakt med våra handledare och få mer hjälp att bli klara i tid. Pissargument! Den enda anledningen är att de vill styra oss så att vi blir klara så att högskolan får pengar för oss. Ren jävla kapitalism!

Visst lät flera av förslagen intressanta, men jag vill ju skriva om mitt ämne. När jag sökte till c-kursen stod det i kursbeskrivningen "C-uppsatsen är ofta en vidareutveckling av b-uppsatsen". Nu har de såklart ändrat det.

Bitter, bitter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0